כירופרקט יציבה לקויה

ד"ר גל גריסרו - כירופרקט יציבה לקויה

יציבה משקפת את מצבו הגופני והנפשי של האדם.
יציבה קובעת את סידור אברי הגוף  לא רק בעמידה  אלא בכל המצבים בהם שוהה גופנו בישיבה, שכיבה, כפיפה, הליכה וריצה.

יציבה נכונה,  כזו ששומרת על השרירים והחוליות בגב,  ועל מערכת העצבים במצב תקין, חשובה לא רק  כצורך אסטטי, אלא להפחתה של כאבי גב וצוואר.

לחצים על הדיסקים ועל מפרקי עמוד השדרה פוגמים במתח הטבעי של חוט השדרה.
כירופרקטיקה מאפשרת  לשפר את מצב  בעיות הגב  שנוצרו  עקב יציבה לקויה ולשפר באופן ניכר איכות יציבה  ומתוקף כך גם את איכות החיים והבריאות.

רוצה להפסיק לסבול מכאב גב?

צור איתנו קשר כבר עכשיו ובוא לראות כיצד תוכל להרגיש טוב ולהפסיק את הכאבים או הסבל המתמשך 

רוצה לעשות סוף לכאב? לסבל?
השאירו פרטיכם וניצור איתכם קשר בהקדם

כיצד כירופרקטיקה עוזרת לכאבים הנוצרים בשל יציבה לא נכונה?

המטרה העיקרית של טיפול כירופרקטי הינה הסרת מכשולים בפני המערכת העצבית הנובעים מסובלוקסציות שדרתיות (תת נקיעה) המפריעות לתפקוד החוליה, עצב, דיסק – יחידת תנועה.

שיפור הזרימה העצבית בחוט השדרה מביא לגמישות עמוד השדרה, איזון שרירי ותיקון ליקויי יציבה ללא תרופות או ניתוחים.

כירופרקט מאבחן יציבה לקויה, על ידי בדיקה מקיפה הכוללת : תשאול לגבי מהות הכאב, בדיקה גופנית-אורטופדית ונוירולוגית ובדיקת צילומי רנטגן, CT    ו MRI למדידת רמת הליקויים בעמוד השדרה עקב יציבה לא נכונה

בנוסף, נערכת בדיקה כירופרקטית, בה סורקים כל חוליה ובודקים צורת יציבה, חומרת ליקויי יציבה, מיקומן המדויק של הבעיות והשפעתן על תפקוד הצלעות והתנועה.

טיפול כירופרקטי מביא להורדת לחץ מהמערכת העצבית, הסרת סובלוקסציות וכך מביאה לשיפור תנועתיות השלד, רמת חמצון הדיסק, שיפור ביומכני ועצבי.

מידע נוסף

הגורם השכיח ביותר הינו חוסר מודעות לגוף בתנוחותיו השונות, בעמידה, ישיבה ושכיבה.

עקמת נעורים (סקוליוזיס – Scoliosis), ניתוחי שבר המקצרים את אחת מעצמות הרגל, הריון,תאונות, נפילות, ישיבה ממושכת במטוס – מומלצת תנועה כל שעה במהלך טיסה.
עבודה ממושכת בישיבה, לימודים עבודה פקידותית.

בדיקת יציבה פיזית על ידי ראיה, מישוש ובדיקת טווחי תנועה של כל עמוד השדרה.
יציבה – כיצד ישיבה על כסא במשרד משפיעה על כאבי גב תחתון?

עבודה משרדית עלולה להוביל ליציבה לקויה ולחצים על הצוואר והגב התחתון הגורמים לכאבי גב תחתון.

עובדים רבים יושבים ממושכות על כסא אשר אינו מותאם למבנה גופם ושאינו נותן תמיכה מספקת לגב, חשוב לדעת כי עמוד השדרה נועד לנוע!

לכן יש להימנע מישיבה סטטית לאורך זמן מומלץ לקום כל חצי שעה, לנוע ולהתמתח על מנת למנוע משרירי הגב להיתפס.

• ישיבה שפופה והחלקה קדימה על כסא משרד.
• אי שימוש במשענת המושב לתמיכה בגב.
• יציבה שפופה עם כתפיים נפולות קדימה.
• החזקת הראש גבוה מדי או נמוך מדי ללא תנועה למשך פרקי זמן ארוכים.
• נשיאת משקל כבד על צד אחד של הגוף.
• החזקת שפופרת הטלפון או הנייד בין הצוואר לכתף.
• נעילת נעלי עקב גבוהים או בגדים צמודים מדי.

שינה על מזרון או כרית שאינם נותנים תמיכה מספקת לגב או בתנוחת שינה על הבטן המפעילה לחצים על עמוד השדרה אינן מומלצות ועלולות לגרום לכאבי גב.

• לחץ על הדיסקים בעמוד השדרה
• כאבי גב
• כאבי ראש
• עייפות כללית

כן.
במצב בו יחידת תנועה הכוללת שתי חוליות ודיסק אינן מאוזנות בולם הזעזועים – עמוד השדרה ועיקרו הדיסק יוצא מאיזון בצורה כזו התורמת לבלט ולעיתים פריצת דיסק.

גוף בריא חייב להיות בעל תנועה חופשית ונקי מסובלוקסציות לכן ישיבה ממושכת וסטטית, גורמת לנוקשות בשריר אשר מתקצר, וגורם לאי זרימת דם מספקת לעמוד השדרה ובייחוד לדיסק מכיוון שהדיסק ניזון בעיקר בזמן תנועה, חוסר תנועה פוגע ישירות בחמצון הדיסק ובתפקודו ומשפיעה עקב כך על תפקוד כל עמוד השדרה

  • בישיבה ממושכת להקפיד לקום ולהתמתח לפחות פעם בשעה,
    להתהלך מספר דקות ולבצע תרגילים למתיחת שרירי הגב והצוואר.
  • הישיבה אמורה להתבצע על כיסא שגובהו כגובה הברכיים, להצמיד את הגב למושב וממומלץ להוסיף משענת קמורה התומכת בשקעהגב התחתון.
  • הצוואר אמור להימשך כלפי מעלה והסנטר מוכנס פנימה לכיוון עצם החזה.
  • את מסך המחשב מומלץ למקם בגובה העיניים.
  • בעמידה ממושכת כדאי להשתמש בשרפרף מתחת לאחת הרגליים ולשמור על גב זקוף.
  • נעילת נעלי עקב אינה מומלצת בניגוד לשימוש לנעלי ספורט ובנעלי בולמי זעזועים.
  • בזמן שינה המזרון חייב להיות מותאם למשקלו וגובהו של האדם בעל תמיכה אורטופדית מרבית למרכז הגב למניעת שקיעה של עמוד השדרה .
  • חובה לישון עם כרית בשינה על הגב מומלץ לשים כרית מתחת לברכיים בשינה על הצד על הכרית למלא את השקע בין הלחי לכתף , בעוד שינה על הבטן אינה מומלצת כלל עקב לחץ צווארי והשטחה של העקמת הגבית.
  • שינה על הבטן איננה מומלצת כלל ויכולה לגרום לבעיות צוואר וגב תחתון.
  • בכיפוף והרמת משאות חשוב להקפיד על שימוש בשרירי הרגליים. חשוב להצמיד את החפץ הכבד אל הגוף, להימנע מתנועות סיבוביות ומהרמתו אל מעל הראש.

ד"ר גל גריסרו - נעים מאוד!

שמי ד"ר גל גריסרו ואני כירופרקט מומחה לבעיות בעמוד השדרה והתנועה. אני הבעלים של רשת מרפאות "המרכז לבריאות עמוד השדרה".

במרפאות שלי, אני מטפל במגוון רחב של בעיות תנועה הקשורות לעמוד השדרה. ההתמחות שלי היא פציעות ספורט מהקלות ביותר ועד הקשות.

בעל תואר בכירופרקטיקה מארה"ב וחבר באגודת הכירופרקטים הישראלית. בין עיסוקי המקצועיים הנוספים, שימשתי כמרצה לאנטומיה ופיזיותרפיה באוניברסיטת LCCW שבקליפורניה, ארה"ב.

ד"ר גירסרו כירופרקט מומחה לעמוד שדרה ותנועה לרבות:
פריצת דיסק, בלט דיסק, עקמת, יציבה לקויה, כאבי ראש, מיגרנות, סחרחורות, ורטיגו, תינוקות וילדים, נשים בכל שלבי ההריון.​